15 آبان 1396

درآمد تبلیغاتی فیسبوک از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرد

مارکتینگ نیوز- انتشار گزارش مالی فیسبوک نشان از این دارد که درآمد این شبکه‌ی اجتماعی از تبلیغات، ۱۰ میلیارد دلار را پشت سر گذاشته است.

بر اساس گزارش مالی فیسبوک، درآمد بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده است. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که درآمد فیسبوک با افزایش ۴۹ درصدی طی سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، به بیش از ۱۰.۱۴ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. همچنین باید به سود کسب‌شده توسط فیسبوک اشاره کرد که شاهد افزایش ۷۹ درصدی بوده است. فیسبوک اعلام کرده که بیش از ۸۸ درصد این درآمد تبلیغاتی برگرفته از کاربرانی است که از گجت‌های موبایل استفاده می‌کنند. تحلیل‌گران وال استریت پیش‌بینی کرده بودند که درآمد فیسبوک در تابستان سال جاری میلادی، ۹.۷۱ میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش زومیت، در جریان سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، فیسبوک علاوه بر نمایش تبلیغات در فید خبری، برای اولین بار امکان پخش تبلیغات در ویدیو را نیز امکان‌پذیر ساخته است. این استراتژی بسیار موفقیت آمیز و در افزایش درآمد تبلیغاتی فیسبوک تأثیرگذار بوده است. فیسبوک اعلام کرده که تبلیغات ویدیویی یک موفقیت بزرگ برای کمپانی بوده؛ به‌طوری‌که بیش از ۷۰ درصد افرادی که به تماشای ویدیو پرداخته‌اند، ۱۵ ثانیه تبلیغات ابتدایی را به‌صورت کامل مشاهده کرده‌اند. فیسبوک اعلام کرده که میزان فروش تبلیغاتش بیش از ۴۹ درصد افزایش پیدا کرده است. هزینه‌ی تبلیغات در فیسبوک نیز بیش از ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

فیسبوک افزایش درآمدش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را بیش از ۳.۳ میلیارد دلار عنوان کرده که این رقم بیش از مجموع درآمد سالیانه‌ی کسب‌شده توسط اسنپ‌چت و توییتر است. فیسبوک تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی خود را بیش از ۲.۰۷ میلیارد نفر عنوان کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است. سود خالص این کمپانی ۴.۷۱ میلیارد دلار یا ۱.۵۹ دلار به ازای هر سهم این کمپانی است که در مقایسه با ۲.۶۳ میلیارد دلار تابستان سال گذشته، افزایش زیادی را شاهد است.

img2
  • آخرین اخبار
  • پربازدیدترین‌ها