24 مهر 1396

تلاش فیس‌بوک برای تولید هدست‌های واقعیت مجازی ارزان قیمت

مارکتینگ نیوز- فیس‌بوک در تلاش برای جذب یک میلیارد نفر به دنیای واقعیت مجازی درصدد تولید هدست‌های واقعیت مجازی با قیمت ۲۰۰ دلار است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بیزینس اینسایدر، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک اجرای این ماموریت را به هوگو بارا محول کرده که شش ماه قبل به این شرکت پیوسته و مسئولیت جدیدی با عنوان معاون اول واقعیت مجازی را برعهده گرفته است.

به‌رغم تلاش‌های گسترده شرکت‌های سازنده هدست‌های واقعیت مجازی، استقبال از آنها در دنیا بسیار محدود است و فیس‌بوک تلاش می‌کند باهدف دستیابی به منابع جدید درآمدی در این وضعیت تغییر ایجاد کند. بررسی‌های موسسه تحقیقاتی Canalys نشان می‌دهد تنها دو میلیون هدست واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شده است و سهم هدست‌های Oculus متعلق به فیس‌بوک از این بازار به ۴۰۰ هزار مورد می‌رسد. هدست ارزان قیمت فیس‌بوک قرار است در سال ۲۰۱۸ روانه بازار شود و احتمالا ۱۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. این در حالی است که محصولات رقیب معمولا دو برابر قیمت دارند.

img2
  • آخرین اخبار
  • پربازدیدترین‌ها