18 آذر 1396

بررسی کمپین Burger King: صبح را مثل یک پادشاه آغاز کن

مارکتینگ نیوز- براساس آمار سازمان همکاری و توسعه‌ی اقتصادی، متوسط ساعت‌های کاری در کره‌ی جنوبی رتبه‌ی دوم را در میان کشورهای عضو این سازمان دارد، در حالی که متوسط ساعت‌های خواب در این کشور پایین‌ترین رتبه را به خود اختصاص داده است.

 

به گزارش ام بی ای نیوز، از این گذشته کره‌ای‌ها در همین آمار بیش‌ترین زمان را برای رسیدن به محل کارشان دارند؛ یعنی به طور متوسط هر روز صبح ۵۸ دقیقه را در وسایل حمل و نقل عمومی می‌گذرانند. بسیاری از کره‌ای‌ها از ترس این که ایستگاه محل کار را از دست بدهند، از خوابیدن در وسایل نقلیه وحشت دارند و نمی‌توانند با آرامش چشم روی هم بگذارند.

 

 

 

استراتژی
برای ایجاد تغییر در صبح‌های مردم و همچنین بهبود وضعیت فروش صبح‌گاهی Burger King آژانس Cheil WorldWide ماسک خواب Burger King را طراحی کرد. این ماسک با درخواست «در ایستگاه XXX بیدارم کن» طراحی شد تا مردم با این امید که مسافران دیگر با خواندن نام ایستگاه از روی ماسک آن‌ها را در ایستگاه مورد نظر از خواب بیدار می‌کنند، بتوانند با آرامش در وسایل نقلیه‌ی عمومی به خواب بروند.


علاوه بر این، دو کوپن آمریکانوی رایگان Burger King هم داخل ماسک بود؛ دارنده‌ی ماسک می‌توانست یکی از قهوه‌ها را خودش بخورد و کوپن دیگر را به کسی که از خواب بیدارش کرده بود، هدیه دهد. به این ترتیب دارندگان ماسک‌ها به عنوان رسانه‌های زنده‌ی برند عمل می‌کردند.

 

 

اجرا
آژانس ابتدا ماسک‌های خواب را در اطراف ۹ شعبه‌ی برند، نزدیک ۵ ایستگاه مترو پخش کرد. اطلاعات مربوط به ماسک‌ها نیز در صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی برند منتشر شد. به این ترتیب کنجکاوی مردم تحریک شد و احتمال این که به طور فعال در کمپین مشارکت کنند افزایش پیدا می‌کرد.


بر اثر کمپین، فروش Burger King در ساعات صبح ۱۸.۷٪ افزایش داشت.


نکته‌ی جالب ماجرا این بود که ماه‌ها بعد از تمام شدن کمپین هم، مردم هنوز از این ماسک‌ها استفاده می‌کردند و به نوعی کمپین را از آن خود کرده بودند.

img2
  • آخرین اخبار
  • پربازدیدترین‌ها