12 آبان 1398
3 راه برای اینکه مغزتان را ساکت کنید و زندگی طولانی تری داشته باشید
به ذهنت بگو هیس!

در تحقیقات جدید ثابت شده است که مغزهای ساکت تر، زندگی طولانی تری را تجربه خواهند کرد.

مغزی بدون تنش نیاز به انرژی کمتری دارد تا به فعالیت بپردازد بنابراین بدن کم تر فرسوده خواهد شد.

راه های زیاد و آسانی وجود دارد تا بتوانیم به مغز خود بگوییم " هیس! " و زندگی آرام تری داشته باشیم. همه مردم در دوران بزرگسالی برای اینکه احساس فایده داشتن به ان ها دست دهد، سعی به این دارند که سبک زندگی و فعالیت های مغزی شدیدی را در پیش گیرند. اما تحقیقات جدید به این نتیجه رسیده اند که فعالیت بیجای مغزی باعث فرسودگی فرد خواهد بود. محققان دانشکده پزشکی هاروارد گفته اند که مغزی آرام تر، زندگی طولانی تری خواهد داشت. این دانشمندان روی مغز افرادی بین 60 تا 100 سال که به تازگی فوت می شدند، مطالعه کردند و به این نتیجه رسیدند که افرادی که طولانی تر زندگی کرده بودند، فرسودگی مغزی کمتری داشته اند. در ادامه راه هایی که به آرامش مغزی فرد کمک می کند را برای شما درج کرده ایم.

1.هماهنگی با بدن

برای شروع کردن کاهش استرس و تنش های مغزی، هیچ راهی آسان تر و موثر تر از آگاهی از بدن خود نیست. برای شروع تنها کافی است حرکات کششی انجام دهید و گرفتگی عضلات خود را حس کنید. زمانی که انسان از جسم خود آگاهی دارد، کنترل ذهن بسیار آسان تر خواهد بود. 

2.گوش دادن

زمانی که فرد در بحثی قرار می گیرد، اغلب منتظر نوبت است تا اظهار نظر کند. کم تر کسی است که به راستی به صحبت های طرف دیگر با دقت گوش کند و ذهن خود را مشغول نگه ندارد. اگر به راستی به صحبت های دیگری گوش نکنیم و حضور خود را در کنار او حس نکنیم، لحظات زیادی را از دست خواهیم داد. ذهن آدمی می تواند کیلومتر ها دورتر از فیزیک آدمی پرواز کند و او متوجه اتفاقات اطراف خویش نباشد.

3.آگاهی از غذایی که می خوریم

شکی نیست که یکی از لذت هایی که انسان در طول زندگی خود حس می کند، غذا خوردن است. اما آیا خوردن بسته کامل چیپس در حالی که به صفحه ی تلویزیون نگاه می کنید، لذتی به همراه خواهد داشت؟ حقیقتا نه! اگر ذهن آدمی به غذایی که می خورد تمرکز داشته باشد، از یک هیاهوی بی منطق دور خواهد ماند.

بنابراین سعی کنید به لقمه هایی که می جوید و مکانی که در آن غذا می خورید، توجه کنید.

این راهکار های ساده تمرین های کوچکی هستند تا بتوانیم کنترل ذهن و مغز خود را بر عهده بگیریم و از خستگی و فرسودگی ذهنی جلوگیری کنیم.
img2
  • آخرین اخبار
  • پربازدیدترین‌ها

گزارش جایگاه ذهنی سلبرتیهای ایرانی در شهر تهران